Neįgalumo nustatymai
Disabled

ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ SERTIFIKAVIMAS

Hero right

Kaip „Ekoagros“ klientai vertina sertifikavimo paslaugų kokybę?

Atliekama atsakymų analizė ir imamasi įgyvendinti

„Ekoagros“ kiekvienais metais atlieka savo klientų apklausas. Užpildyti anoniminę skaitmeninę anketą prašoma fizinės patikros pas klientą metu.   

Šis atgalinis ryšys – tai galimybė įstaigai įsivertinti vykdomos veiklos ir teikiamų paslaugų kokybę, identifikuoti silpnąsias vietas ir rasti sprendimus, kaip būtų galima tobulinti savo veiklą, gerinti paslaugų kokybę bei siekti optimalesnių rezultatų.

Anketose pateiktos pastabos visada analizuojamos ir stengiamasi į jas atsižvelgti, įgyvendinti, o tos, kurios nepriklauso nuo „Ekoagros“ sprendimų, yra apibendrinamos ir perduodamos Žemės ūkio ministerijai. 

Veiklą įvertino teigiamai

2022 m. apklausos anketą užpildė 2048 veiklos vykdytojai. Tai yra 62 proc. nuo visų „Ekoagros“ klientų. Iš jų 91 proc. užsiima ekologine gamyba, likę 9 proc. sertifikuoja nacionalinės maisto kokybės produktus.

Įstaigos paslaugų kokybę labai gerai įvertino 83 proc. respondentų, gerai – 17 proc., patenkinamai – 0,3 proc. ir blogai – 0,1 proc. Taigi teigiamas vertinimas – beveik šimtaprocentinis (99 proc.).

Ypač palankiai buvo įvertintas darbuotojų bendravimas su klientais: aptarnavimo kokybę labai gerai įvertino 91 proc., gerai – 9 proc. respondentų. Daugiau informacijos apie sertifikavimo procedūras pageidaujantys teigė 3 proc. visų apklaustųjų, taip pat daugumą jų sukonkretino, kokios būtent informacijos ir kokiais būdais pageidautų gauti.

Perduota Žemės ūkio ministerijai

Tarp su „Ekoagros“ veikla nesusijusių pasiūlymų ir pageidavimų, pateiktų 2022 m. anketose, pagrindinė ir dažniausiai išsakyta yra pastaba dėl pernelyg sudėtingo Ekologinės gamybos žurnalo ir jo pildymui reikalingo skirti laiko. Respondentų prašymas – pagal galimybes patobulinti žurnalą supaprastinant jo pildymą, apsvarstyti lentelių reikalingumą.

Kita gana dažnai išsakyta pastaba – nepasitenkinimas per dažnu ekologinę gamybą reglamentuojančių nacionalinių teisės aktų keitimu, išsakytas ir prašymas didinti paramos išmokas. Taip pat pateikta keletas pastabėjimų su prašymu apsvarstyti galimybes leisti naudoti sėklas (produkciją), gautas iš laukų, kurie yra pirmų metų perėjimo prie ekologinės gamybos laikotarpyje, t. y. sėklos (produkcija), gautos iš laukų, kurie ekologinėje gamyboje yra trumpiau kaip 12 mėnesių. Dar vienas išsakytas prašymas – leisti sertifikuojamame lauke auginti tuos pačius augalus dvejus metus iš eilės.

Šios pastabos oficialiu raštu yra išsiųstos Žemės ūkio ministerijai.

Planuojama veikla, skirta pažeidimų prevencijai

„Dėkoju visiems užpildžiusiems anketą. Labai kviečiu skirti apklausai laiko ir šiemet. Ypač vertingi konkretūs pasiūlymai, neprieštaraujantys reglamentinėms nuostatoms. Mes juos analizuojame ir stengiamės pagal galimybes įgyvendinti. Pavyzdžiui, sertifikato išdavimo procesas jau dabar yra suplanuotas spartesnis, kasmetinės patikros pradedamos anksčiau. Ieškosime ir toliau būdų, kaip sertifikavimo procesą padaryti patogesnį, dokumentų formas tobulinsime, kad jos būtų aiškesnės. Organizuodami mūsų kasmetinius seminarus atsižvelgsime, kokių temų buvo pageidauta, vykdysime aktyvią pažeidimų prevencijos veiklą“, – sako „Ekoagros“ direktorė Virginija Lukšienė.

Taigi dar viena, pasak vadovės, šiais metais planuojama stiprinti „Ekoagros“ veiklos kryptis – tai pažeidimų prevencija, siekiant užkirsti kelią jų pasikartojimui. Planuojama aiškinamoji ir šviečiamoji kampanija – mokymai, sertifikavimo reikalavimų, dažniausių pažeidimų išaiškinimai, įvairi naudinga medžiaga. Tuo tikslu ir 2023 m. apklausoje yra vienas naujas klausimas, kuriuo bus norima sužinoti, kaip veiklos vykdytojai įvertins „Ekoagros“ pažeidimų prevencijos veiklą.

Taip pat planuojama, kad jau greitu metu pradės veikti atskira, aiški ir paprasta naudotis interneto svetainė, pavadinta „Ekolink“, kuri bus skirta tik šviečiamiesiems tikslams.

„Ekoagros“ informacija